Co możesz zyskać

Ulgi na wpłaty PFRON

Informacja dla kontrahenta
Zasady nabywania i korzystania z obniżenia wpłat na PFRON

Informacja dla kontrahenta

Zasady nabywania i korzystania z obniżenia wpłat na PFRON

Pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy jest obowiązany dokonywać miesięcznych wpłat na Fundusz, w wysokości kwoty stanowiącej iloczyn 40,65% przeciętnego wynagrodzenia i liczby pracowników odpowiadającej różnicy między zatrudnieniem zapewniającym osiągnięcie wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości 6% a rzeczywistym zatrudnieniem osób niepełnosprawnych.

Powyższe wpłaty na Fundusz ulegają obniżeniu z tytułu zakupu produkcji lub usługi, z wyłączeniem handlu, odpowiednio wytworzonej lub świadczonej przez pracodawcę zatrudniającego co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, który osiąga wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych zaliczonych do:

  1. znacznego stopnia niepełnosprawności lub
  2. umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, w odniesieniu do których orzeczono chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe, całościowe zaburzenia rozwojowe lub epilepsję oraz niewidomych
    – w wysokości co najmniej 30%, zwanego dalej „sprzedającym”.

Takim pracodawcą jest Zakład Aktywności Zawodowej „Z Uśmiechem”.

Warunkiem obniżenia wpłaty jest:

  1. udokumentowanie zakupu fakturą;
  2. uregulowanie należnościza zakup produkcji lub usługi w terminie określonym na fakturze, z tym że w przypadku płatności dokonywanych za pośrednictwem banku za datę uregulowania należności uważa się datę obciążenia rachunku bankowego nabywcy na podstawie polecenia przelewu;
  3. udokumentowanie przez nabywcę kwoty obniżenia informacją (INF-U) o kwocie obniżenia wystawioną przez sprzedającego w terminie, o którym mowa w pkt D.

Obniżenie wpłaty przysługuje do wysokości 50% wpłaty na Fundusz, do której obowiązany jest nabywca w danym miesiącu.
Przysługująca, a niewykorzystana kwota obniżenia może być uwzględniana we wpłatach na Fundusz przez okres nie dłuższy niż 6 miesięcy, licząc od dnia uzyskania informacji o kwocie obniżenia.

Zakład Aktywności Zawodowej „Z Uśmiechem” wystawia informację o kwocie obniżenia (INF-U) nie później niż do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przypadał termin płatności za zakup, pod warunkiem otrzymania podpisanego oświadczenia potwierdzającego zamiar korzystania z prawa do obniżenia wpłat na PFRON nie później niż do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przypadał termin płatności za zakup oraz terminowym uregulowaniu należności.